15 Ağustos 2011 Pazartesi

yoğurtlu mayonezli patlıcan salatası

Yoğurtlu Mayonezli Patlıcan Salatası

DİKKAT DİKKAT !
Bir adet sihirli değnek aranmaktadır.
Değnekte aranan özellikler; dokunduğu kişinin, bitmek tükenmek bilmeyen mutfak aşkını, hiç değilse bir kısmını geri getirmesi, üzerindeki sebepsiz ataleti kaldırması ve hatta yüzündeki sevimsiz ifadeyi yok ederek geriye gülümseyen bir ifade getirmesi…
Bu özelliklere sahip sihirli değneği olanların, acilen Müge’nin yanına gelmeleri rica olunur.
Şimdiden teşekkürler.
Efendim ?? Böyle bir şey yok mu dediniz.
Nasıl yani? Ne yapacağım ben şimdi? :)

Yukarıda söylediklerim inanın şaka değil. Son zamanlarda ben bile kendimi tanıyamıyorum, nasıl bir tembellik, nasıl bir uyuşukluk var üzerimde anlatamam.
Siz sormadan ben söyleyeyim, bunların sebebi hamilelik falan değil –keşke olsa- sadece tembellik işte :)
Eskiden gündüzleri ne kadar yoğun olursam olayım akşam mutfağa mutlaka girer yeni bir şeyler yapmaya çalışırdım. Hem akşam hem de ertesi gün ofiste midemiz bayram ederdi.
Eşime neredeyse her akşam fotoğraf için yalvarır, o da kendisini bir güzel naza çekerdi. :)
Şimdi soruyor; “e çekilecek bir şey yok mu” diye...
Ben de mutfaktaki meyve tabağını getirip koyuyorum önüne :)

Halbuki aklımda neler neler yapmak var. Yılbaşı sofrası için seçenekler mesela; Çerkez tavuğu, falafel, krep rulosunda kremalı ıspanak, iç pilavlı tavuk sarma, düğün çorbası ve kara orman pastası gibi...
Bu tarifler için araştırmalar bile yapıldı, kağıtları buzdolabına yapıştırıldı.
Geriye ne kaldı, sihirli değnek bekleyen Müge :)

Tamda yılbaşı üstü blogu böylesi öksüz bıraktığım için özür...
Israrla ziyaret etmeye devam ettiğiniz için de kocaman bir teşekkür...
“Bu kaçıncı söz” dediğinizi duyar gibiyim ama söz, en kısa zamanda hatta mümkünse bu hafta sonu, aklımdakilerin büyük kısmını deneyeceğim ve arka arkaya paylaşacağım sizler ile...

Yoğurtlu Patlıcan Salatası; ufak tefek farklar ile arşivde olan bir tarif. Ama arşivdeki halinden çok bu halini yapıyorum. Bu nedenle sizinle paylaşmak istedim.
Mevsim itibariyle artık patlıcan almıyorum ama buzluğumda önümüzdeki sezona yetecek kadar közlenmiş patlıcan mevcut. :)
Bu salata da bir kez yaptıktan sonra damak tadınıza göre değişiklikler yapacağınız bir tarif. Biraz mayonezi arttırmak ya da eksiltmek gibi. Ben artık çoğu zaman göz kararı yapıyorum.
Közlenmiş kırmızı biber olmazsa olmazı değil ama buzluğunuzda var ise mutlaka ekleyin derim.
Gözlemlerime dayanarak söylüyorum; yapımı ne kadar kolay olsa da, patlıcan salatası ve yoğurtlu havuç salatası en zengin, en bol çeşitli sofralarda bile sofranın yıldızı olmayı başarıyor :)
Bu nedenle yeni yıl sofraları içinde bu salatayı seçenekler arasına alın derim. Hatta portakal ya da limondan kaseler hazırlayıp içlerine yerleştirerek, çok hoş sunumlarda yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 4 Adet (ince-uzun) Patlıcan
  • 1 Adet (iri) Kırmızı Biber
  • 3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Yoğurt
  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Mayonez
  • 2-3 Diş Sarımsak
  • 1 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • Tuz

Yapılışı

  • Patlıcanları ve biberi közleyin. Kabuklarını soyup, iri iri doğrayın.
  • Ayrı bir kapta; yoğurt, mayonez, yağ, tuz ve ezilmiş sarımsağı çırpma teli ile iyice çırpın.
  • Yoğurtlu karışıma, patlıcan ve biberleri ekleyin, karıştırın.
  • Yarım saat kadar dinlendirip, servis edin.

PRATİK BİLGİLER;

  • Patlıcanı közledikten sonra, tek tek soymakla uğraşmak yerine; üzerine bıçakla bir çizik yapın ve açın. Bir kaşık yardımı ile boşaltın.
  • Patlıcanların kararması için; kabuklarını soyduğunuz anda, hızlıca üzerine limon sürün.
  • Közlenmiş patlıcanı ve biberleri; buzdolabı poşetine koyup, aylarca derin dondurucuda saklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder