15 Ağustos 2011 Pazartesi

yoğurtlu buğday salatası

yoğurtlu buğday salatası

Uzun uzun yazmak istediklerim var bu ara. Boğazıma düğümlenmiş kelimeler, bir türlü kurulamamış, sizinle paylaşılamamış cümleler.
Aslında her seferinde yazıyorum ara ara.. Bazen ancak bir cümle, bazen bir paragraf sonra bölünse de biriktiriyorum şimdilik onları. Yakında toparlayıp bir yazı haline getirebileceğimi umarak yine tarife geçiyorum. Önce tekrardan yazmaya adapte olmak, bu uzun sessizliklere son vermek istiyorum.
Tarife gelince, son zamanlarda diyette olduğum için ve sıcaklardan canım hiçbirşey yemek istemediği için hafif ve serin bir yiyecek olması için yapılmış bir salataydı. Ama hem besleyici hem serin olduğu için iftar sofralarına da güzel bir alternatif olacağını düşünüyorum.
DSC_6649-1
Malzemeler
  • 1 su bardağı buğday
  • 2 su bardağı süzme yoğurt
  • 2 adet salatalık
  • 8-10 adet kornişon turşu
  • 1/2 demet dereotu
  • 1-2 diş sarımsak
  • Tuz
Buğdayı bir gece önceden ıslatıyoruz ve ertesi gün yumuşayana kadar haşlıyoruz.
Bu sırada sarımsakları tuz ile dövüp yoğurda karıştırıyoruz. Salatalıkları ve kornişonları mümkün olduğunca küçük (buğdaylardan biraz daha iri) küp küp doğruyoruz. Dereotunu ince ince kıyıyoruz. Önce tüm malzemeyi harmanlayıp son olarak sarımsaklı yoğurdu ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Dolapta soğuttuktan sonra servis ediyoruz.
*** Dilerseniz içerisine haşlanmış mısır ve seviyorsanız küçük küçük doğranmış kırmızı biber de ekleyebilirsiniz. Hem tat hem de renk bakımından güzel oluyor.
Afiyet olsun.
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcfgEcogk2LaKUGMwO14zjsKvb41z5syeTd40BDX-CMvTOOQFmzA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder