26 Ağustos 2011 Cuma

babakanuç -

BABAKANUÇ - 1

Bu, patlıcanın kimyasını değiştirerek zaten mükemmel olan tadını kat kat artıran bir yemek (Meze de denebilir).

Babahannuç diye bir kardeşi de var (Ona limon suyu, yoğurt ve tahin de giriyor). Babahannuç yapınca onu da yazacağım. Bugün benim yaptığım Babakanuç farklı, kolay ve muhteşem.

Malzemeler:

3 adet patlıcan

2 çorba kaşığı tepeleme tereyağı

4-5 diş sarımsak

1 çay kaşığı tuz

1 çay kaşığı kırmızı toz biber

Yapılışı:

Patlıcanları kabuklarıyla közlüyoruz ve içlerini çıkarıyoruz.

Közlenmiş patlıcan içlerini döverek pürüzsüz hale getiriyoruz. Ben et döveceği ile dövdüm. Havan eliyle de aynı şeyi yapabilirsiniz biraz zahmetli de olsa (Ben bu tarifi yayınladıktan sonra bu yemeği bana öğreten eniştem aradı ve dövülmesinin şart olduğunu, mikserle veya çatalla aynı sonucun alınamayacağını söyledi).

Patlıcanlara ezilmiş sarımsağı, tuzu ve kırmızı biberi ilave ederek ateşte erittiğimiz tereyağının içine katıyoruz. Ateşi kısarak sürekli karıştırarak pişmesini sağlıyoruz. Zaten muhteşem kokusu ve kremimsi bir hal almasından piştiğini anlayabiliriz.

Yanında birşey olmadan yemek olarak da yenebilir. Etin yanında da servis edilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder