18 Ağustos 2011 Perşembe

garniturlu patetes rulo



BEN PATATES PÜRESİNİN, RUS SALATASI GİBİ LEZZETLERLE BULUŞTUĞU TADLARI ÇOK SEVİYORUM. İÇİNDEKİ GARNİTÜRLER TAM OLARAK RUS SALATASI MALZEMELERİ OLMADIĞI İÇİN ADINA GARNİTÜRLÜ PATATES RULO DEDİM... DENEMEYENLERE TAVSİYE EDEREK TARİFE GEÇİYORUM...

MALZEMELER
  • 5-6 AD PATATES
  • 1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞ
  • 1 FİNCAN SÜT
  • TUZ

GARNİTÜR İÇİN

  • 2 AD HAVUÇ (MİNİK KÜP DOĞRANIP HAŞLANMIŞ)
  • 1 SU BARD HAŞLANMIŞ BEZELYE
  • 1 FİNCAN HAŞLANMIŞ MISIR TANESİ
  • 1 FİNCAN MİNİK DOĞRANMIŞ KORNİŞON
  • 1 KASE KOYU KIVAMLI YOĞURT
  • 1 FİNCAN MAYONEZ
  • TUZ
  • ARZUYA GÖRE SARIMSAK (BEN KOYMADIM)


YAPILIŞI



ÖNCELİKLE PATATESLERİ SOYUP DOĞRAYIP HAŞLIYORUZ. SUYUNU SÜZÜP HENÜZ SICAKKEN TEREYAĞ, SÜT VE TUZ İLAVE EDİP EZİYORUZ. SOĞUMAYA BIRAKIYORUZ. STREÇ FİLM SERİP ÜZERİNE PATATES PÜRESİNİ DÜZGÜNCE YAYIYORUZ.



ÖTE YANDA GARNİTÜRLER VE YOĞURT, MAYONEZ VE TUZU KARIŞTIRIYORUZ. PATATES PÜRESİNİN ÜZERİNE YAYIP STREÇ FİLM YARDIMIYLA SIKI RULO SARIYORUZ. O ŞEKİLDE BİR GECE DOLAPTA BEKLETİYORUZ. STREÇ FİLMİ ÇIKARTIP ÜZERİNE MAYONEZLİ YOĞURT DÖKÜP İSTEDİĞİMİZ ŞEKİLDE SÜSLÜYORUZ. DİLİMLEYİP SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...




BU FOTOĞRAFTA YAPILIŞ AŞAMASI DAHA İYİ ANLAŞILACAKTIR EMİNİM...


http://img231.imageshack.us/img231/4333/rulasalata11ay4.jpg


patates salatası tarifi füsun’un mutfağında görmüştüm ve sunumuna bayılmıştım bende misafirlerim için hazırladım.Füsun hanıma teşekkür ediyorum güzel tarifini bizlerle paylaştığı için….

MALZEMELER:
1. 5-6 tane orta boy patates
2. 1 küçük kavanoz garnitür
3. 1 kase süzme yoğurt
4. 3 yemek kaşığı mayonez
5. 2 diş sarımsak,dereotu,tuz ,kimyon

Patatesleri bir kabın içerisinde yumuşak şekilde pişene kadar kaynatalım.Patatesler yumuşayınca fazla soğutmadan çatalla iyice ezin.
Tuzunu ,kimyonunu birazda zeytinyağını katıp iyice karıştırın.strec filmin üzerine bir santim kalınlığında dikdörtgen şeklinde elinizle basarak serin.
Üzerine hazırladığınız yoğurtlu mayonezli sarımsaklı karışımın bir kısmını ayırarak serin.Yoğurdun üzerine dereotu ve garnitürü dökün ve strec film yardımıyla kaldırarak rulo pasta gibi sarın .
Strecle her yerini sararak dolapta 1 saat kadar bekletin.Dinlendikten sonra ayırdığınız yoğurtlu karışımı patates rulosunun her yerine sürün.Üzerinide arzunuza göre süsleyebilirsiniz.afiyet olsun.
Tarifin resimli anlatımını görmek için

Füsün Hanımın Mutfağına bakabilirsiniz

rulo patates salatası resmi

rulo patates salatası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder